Interview met Marleen van Roekel, onze kersverse recruiter

“Ik heb na 10 jaar werken eindelijk de ideale cocktail van werkzaamheden gevonden!”

Marleen begon deze zomer als Commercieel Recruiter op ons kantoor in Huis ter Heide. Hoe ze bij ons terecht is gekomen en wat ze tot nu toe het leukst vindt? Wij vroeg het haar!

Interview met Marleen van Roekel, onze kersverse recruiter

Marleen, vertel: hoe ben je terechtgekomen in de recruitment?

Na een opleiding bij Schoevers heb ik diverse ondersteunende functies gehad en ervaring opgedaan in de marketing. Hoewel ik altijd veel plezier had in mijn werk, miste ik toch iets. Ik houd van aanpakken, concrete taken en doorgroeimogelijkheden. Bij mijn functie als recruiter komen deze wensen perfect samen!

Dus je hebt een carrièreswitch gemaakt?

Ja, eigenlijk wel. In mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging had ik een open vizier. Een vriendin van mij, Linda, werkt voor 65plus en vertelde mij dat ze nog iemand zochten. Ik werd meteen heel enthousiast door de vacature, dus ik stuurde direct mijn cv. Vervolgens werd ik al snel uitgenodigd voor een gesprek met de HR Manager, Jelle. En dat gesprek gaf voor mij de doorslag: dit is mijn plek!

Wat sprak je het meest aan aan de vacature?

Ik heb geen ervaring in de recruitment, maar door de vacature besefte ik eens dat dit een heel sociale baan is. Ook zag ik veel elementen terug uit mijn verschillende eerdere banen: plannen, organiseren, persoonlijk contact, administratieve taken. Dus toen ik de tekst las, zag ik het mezelf gewoon doen!

Wat was voor jou uiteindelijk dé reden om de sprong te wagen?

Het goede gesprek met Jelle heeft me echt heel enthousiast gemaakt over de uitzendbranche en 65plus. Ik voelde me meteen heel welkom. Ik vond het nogal spannend, omdat mijn cv niet het typische ‘recruiter cv’ is. Het was dan ook fijn dat hij aangaf dat hij zich niet blind staart op het papiertje, maar echt naar de persoon kijkt.

En, ben je blij met de keuze?

Echt wel! Ten eerste was het heel fijn dat alles zo snel werd geregeld. Binnen ‘no time’ kon ik starten en was het papierwerk geregeld. Toen kon het inwerken beginnen. Ik kon voor mijn eerste werkdag al verder kennismaken met 65plus via Appical, de ‘inwerk app’. Het was heel prettig dat ik al wat meer achtergrondinformatie had op mijn eerste dag en wist wie ik allemaal tegenover me had.

Hoe zag het inwerktraject eruit?

De eerste week bestond vooral uit het lezen van cao’s en wetgevingen. Vanaf week twee ben ik ook al gaan meedraaien met het team. Tussendoor maakte ik natuurlijk ook op persoonlijk vlak kennis met mijn collega’s. Ik voelde me al snel onderdeel van 65plus. Er is echt een energie van “We doen het samen”.

Wat vind je tot nu toe het leukst?

De ideale match vinden tussen een vacature en een kandidaat. Het geeft zoveel voldoening als beide partijen blij zijn! Recruitment is heel resultaatgericht. Ik ben betrokken bij het hele pad: van werkzoekende tot werkende en van vraag naar match. Dat is precies waar ik naar op zoek was. Eigenlijk vallen voor mij alle puzzelstukjes samen. Ik ben nu 10 jaar aan het werk, maar steeds miste ik iets. Nu heb ik de ideale cocktail van werkzaamheden gevonden!

Wil je nog iets kwijt aan mensen die twijfelen om te solliciteren bij 65plus?

Zeker, en dat is eigenlijk heel simpel: sta ervoor open om het gesprek aan te gaan. Ik kan het iedereen aanraden!

 

Enthousiast geworden om ook aan de slag te gaan bij 65plus? Ga naar www.werkenbij65plus.nl voor een volledige indruk van onze organisatie en bekijk onze vacatures. 

Of neem direct contact op met Jelle Kuijs, HR Manager.
075-653 99 31 • jellekuijs@65plus.nl

Wie weet tot snel!