De gezichten van Uitzendbureau 65plus: Diny Schotel

We beginnen 2015 met twee bijzondere jubileums. Uitzendbureau 65plus bestaat dit jaar 40 jaar én collega Diny Schotel (Medewerker Financiële Administratie) was 1 januari jl. 15 jaar in dienst van het bedrijf.

Hoe het allemaal begon

“Officieel kwam ik op 1 januari 2000 in dienst van Uitzendbureau 65plus, maar eigenlijk werk ik al 21 jaar voor de organisatie”, vertelt Diny, medewerkster Financiële Zaken. Diny startte bij één van de zusterbedrijven, genaamd Total Cleaners, waar zij twee dagen per week telefonische acquisitie deed. Haar natuurlijke nieuwsgierigheid leidde er toe dat zij haar collega ging assisteren die, onder andere, de administratie van Uitzendbureau 65plus deed. Op 1 januari 2000 werd Total Cleaners losgekoppeld van het uitzendbureau en kwam zij officieel op de loonlijst van Uitzendbureau 65plus.

Verhuizing van het hoofdkantoor

“Het kantoor van Total Cleaners was gelegen op een industrieterrein in Amsterdam Noord. Ik werkte in een ruimte waar geen direct daglicht binnen kwam en waar je in de zomer weg smolt van de hitte”, lacht Diny. “Wat een verademing toen wij in 2001 verhuisden naar Zaandam en de afdeling administratie een prachtige ruimte kreeg en nieuw meubilair.”

Na de verhuizing groeide het bedrijf in sneltreinvaart. Vanaf 1998 breidden de vestigingen uit van 4 filialen naar 15 in 2002. En met het openen van de vestigingen in heel Nederland, groeide ook het aantal personeelsleden. Ook het personeel op het hoofdkantoor werd uitgebreid en Diny werd samen met een nieuwe collega verantwoordelijk voor de debiteurenadministratie.

Debiteurenbeheer

Diny herinnert zich die hectische tijd nog goed. “De werkbriefjes werden toen nog gefaxt naar ons administratiekantoor ADP en wij kregen daar weer enorme salarislijsten voor terug. De facturen werden in ordners opgeborgen in het archief. Als een klant een factuur kwijt was, moest je het archief in duiken en een kopie maken.” De betalingstermijn lag in die periode op ongeveer 36 dagen. “Dat hebben wij in een jaar tijd teruggebracht naar 19 dagen en dat is nu – na al die jaren én ondanks de crisis - nog steeds zo. Vergeleken met veel andere bedrijven, mogen wij hier heel trots op zijn”, zegt Diny. Ze vindt het jammer dat de afdeling administratie nog wel eens wordt gezien als kostenpost. “Juist doordat de debiteurenadministratie zo goed op orde is, wordt het rendement van de organisatie verhoogd”, legt Diny uit. De aanpak die zij hanteert is helder: vriendelijk, doch zakelijk. Zij vindt het werk nog steeds erg leuk om te doen, mede door de verschillende contacten die zij heeft met klanten, leveranciers en collega’s. “Ik streef er naar om een gesprek met een boze klant om te buigen naar een vriendelijk afscheid.”

Rekbare taken

Naast debiteurenbeheer is Diny ook verantwoordelijk voor het beheer van de verzekeringsportefeuille, de inkoop van kantoorartikelen, het klaarzetten van betalingen aan crediteuren, ziekmeldingen van uitzendkrachten en het adviseren van de vestigingen als het gaat om achterstallige betalingen. Diny voegt toe dat zij het belangrijk vindt om met haar collega’s te overleggen en informatie te delen.

Sinds 3 jaar is Diny ook verantwoordelijk voor Facilitaire Zaken. Ze vindt het leuk als ze een beetje de vrije hand krijgt om zaken geruisloos te laten verlopen. Als de gelegenheid zich nog eens voordoet, zou zij graag beleidsmatig op het commercieel vlak bezig willen zijn. Maar tot op heden gaat zijn nog met veel plezier naar het werk. “Voor de lunch maak ik vaak een salade en een aantal collega’s heeft zich nu aangesloten bij de saladeclub. Op die manier hoop ik mijn 25-jarig jubileum bij Uitzendbureau 65plus te halen!”

Kennis maken met meer gezichten achter Uitzendbureau 65plus of op de hoogte blijven van het laatste nieuws over ons en de arbeidsmarkt? Hou dan onze blog in de gaten!