Mathieu en Nicolas, eigenaren Nestor: “We willen een groot paradox op de arbeidsmarkt doorbreken”
"Is het niet vreemd dat we op onze arbeidsmarkt volop met de effecten van de vergrijzing worden geconfronteerd, maar dat 50-plussers tegelijk moeilijk aan werk raken omdat over hen zoveel vooroordelen bestaan?" Die paradox wilde het ondernemersduo Mathieu Vandenhende (38) en Nicolas Moerman (37) dan ook doorbreken. Daarvoor richtten ze in 2016 Nestor op: een uitzendbureau voor werkzoekende senioren en pensioengerechtigden die de handen nog uit de mouwen willen steken. Dit jaar namen ze 65plus over: "We kijken er heel erg naar uit om met 65plus te blijven groeien en het verschil te maken."
Grenzeloze ambities
De oprichters van Nestor willen aantonen dat er geen bepaalde leeftijd aan werken gehangen hoeft te worden. Nestor gelooft in de belangrijke rol van vijftigplussers en senioren en dat deze groep de oplossing is voor de krapte op de arbeidsmarkt. En omdat die arbeidsmarktkrapte niet alleen in België speelt, hebben Mathieu en Nicolas ook uitstapjes over de grens gemaakt. En met succes. In 2020 nam Nestor in Nederland al de gespecialiseerde uitzender ErvarenJaren over. Daar komt nu met 65plus een tweede Nederlandse sectorgenoot bij. Hiermee zijn zij marktleider geworden in de Benelux.
Maar de ambities reiken verder dan Nederland. "Vergrijzing en krapte op de arbeidsmarkt zijn een Europees probleem", vertelt Nicolas. "We voelen dat er een breed momentum is. Dat willen we niet laten liggen. The time is now."
De oprichters
De twee namen achter het Vlaamse Nestor zijn Mathieu Vandenhende en Nicolas Moerman, de oprichters. Zij richtten Nestor in 2016 op, het allereerste interimkantoor in België voor 60-plussers en gepensioneerden. Voor deze groep creëren zij een springplank om zich blijvend te kunnen inzetten op de moderne arbeidsmarkt. Langer werken is niet altijd vanzelfsprekend, maar wij willen gemotiveerde 60-plussers en gepensioneerden met succes koppelen aan groeiende bedrijven.
De overname
Met een soortgelijke missie is de krachtenbundeling met 65plus, als Nederlandse marktleider, geen verrassende stap. Mathieu: "Wij zijn enorm enthousiast over het mooie verhaal dat 65plus in Nederland aan het schrijven is. 65plus is sinds 1975 een sterk merk, met trouwe klanten en bovenal een topteam. Wij vinden het fantastisch dat we hieraan mogen meebouwen!"
Bron: Tijd