Onze nieuwe business unit manager Martine: “Ik ben als een vis in het water”

“Ik zit al 100 jaar in de uitzendbranche”, zegt onze nieuwe business unit manager Martine Sta met een knipoog. De passievolle uitzendexpert brengt inderdaad heel wat ervaring mee naar 65plus. Zo werkte ze 23 jaar bij een grote internationale uitzender. Begin 2024 startte ze bij 65plus. Wat haar dreef om de overstap te maken, waar haar passie voor het vak vandaan komt en waar ze voor gaat? We gingen met haar in gesprek. 

Onze nieuwe business unit manager Martine: “Ik ben als een vis in het water”

Martines uitzendcarrière in een notendop 

In 1992 startte Martines uitzendcarrière bij een uitzendspecialist in uitvoerend werk, waar ze een vestiging opzet. “Daar deed ik alles, leerde ik het vak. En daar begon mijn passie voor uitzenden.” Na zes jaar maakte ze de stap naar een grote, internationale uitzender. Dat was – om in uitzendtermen te spreken – op z’n zachtst gezegd een ideale match. Ze werkte daar namelijk 23 jaar met veel plezier in diverse managementrollen. Wat de uitzendbranche haar zo enthousiast maakt? “De dynamiek, wetgeving, het commerciële én menselijke aspect: alles rondom uitzenden boeit mij!” 

Drie jaar geleden besloot ze op zoek te gaan naar een andere dynamiek en verruilde ze de grote organisatie voor een wat kleiner uitzendbureau, gefocust op een niche. “Het leek me na al die beweeglijkheid interessant om te zien hoe ik zou reageren op de focus op één sector.” Na een tijdje kwam ze erachter: de focus is interessant, maar in de betreffende sector miste ze de ‘sprankel’. 

Een generatie vol kansen 

Martine begon haar zoektocht naar een nieuwe baan, waarin een vacature van 65plus voorbijkwam. De AOW’ers als doelgroep triggerde haar om op de sollicitatie-knop te klikken. “Deze belangrijke generatie betekenisvol werk kunnen geven leek mij meer dan bijzonder. Maar ook commercieel zag ik direct legio aan kansen. Kortom, mijn interesse was gewekt.” 

Inmiddels werkt Martine ruim een maand bij 65plus, als business unit manager van onze ‘transport, vervoer & logistiek’-tak. Nog steeds een focus op één sector, maar wel een waar ze die ‘sprankel’ terugvindt. “De snelheid, de mensen, de dynamiek: het zijn interessante factoren om mee te werken. Ook het feit dat deze sector mij nog relatief onbekend is, maakt het een mooie uitdaging voor mij.” 

Passie voor het vak 

Naast de sector is ook de rol Martine op het lijf geschreven. “Met mijn passie voor het uitzendvak is deze functie perfect voor mij. Me verdiepen in de processen, uitbouwen wat goed is, verbeteren wat beter kan én tegelijkertijd partnerships met klanten opbouwen. Ik ben als een vis in het water.” 

'Partnership' is dan ook het sleutelwoord in haar werk. “Voor mij betekent dat proactief meedenken en iedere organisatie goed begrijpen. Beide met het oog op de huidige situatie, maar ook zeker op de toekomst. Ik leg graag een verbinding en ga voor duurzame relaties. Uiteindelijk wil ik zorgen voor een blij team, blije klanten en blije uitzendkrachten. Dit zit ‘m in verbintenis, werkgeluk en duurzame oplossingen.”