Maak kennis met de secretaresse 2.0

Maak kennis met de secretaresse 2.0

Zet u uw secretaresse in het zonnetje? Donderdag is het Secretaressedag. Maar welke rol neemt de secretaresse vandaag de dag in? Hotelketen Regardz voerde een onderzoek uit naar de secretaresse van de toekomst: de secretaresse 2.0.

Aanstaande donderdag 20 april 2017 is het Secretaressedag, de dag dat alle secretaresses, personal assistents en ondersteunende medewerkers in het zonnetje worden gezet. Tijdens deze jaarlijkse feestdag wordt er extra aandacht geschonken aan secretaressen, wordt er stilgestaan bij hun werkzaamheden en worden er diverse acties opgezet om het imago van de secretaressefunctie te verbeteren. Zet u uw secretaresse dit jaar ook in het zonnetje? 
 

Onderzoek naar secretaresse van de toekomst

Hotelketen Regardz heeft tijdens Secretaressedag 2016 een onderzoek uitgevoerd naar de secretaresse van de toekomst: de secretaresse 2.0. In dit onderzoek heeft Regardz meer dan 300 secretaresses ondervraagd. Wat zijn de belangrijkste uitkomsten? 
 

Secretaresse wordt steeds flexibeler

De grootste verandering is dat secretaresses verwachten dat zowel hun werkzaamheden, hun werkplek en hun werktijden zullen veranderen. De secretaresse van de toekomst zal niet voor één, maar voor meerdere personen werkzaam zijn. Er wordt dus veel meer flexibiliteit verwacht van de secretaresse.
 

Secretaresses zijn mannen en vrouwen

Bijna de helft van alle respondenten gaf aan dat de belangrijkste eigenschap van een secretaresse ‘het goed kunnen organiseren’ is. Uit de respons van het onderzoek blijkt dat het vak anno 2016 niet langer gelinkt wordt aan het geslacht. Meer dan 80% van de respondenten geeft aan dat de secretaresse zowel een man als vrouw kan zijn. Wilt u meer informatie over het onderzoek? Bekijk de website van Regardz en lees de belangrijkste uitkomsten. Ook ziet u in een infographic (afbeelding met feiten) in één oogopslag de voornaamste resultaten terug. 
 

Secretaresse via 65plus In Goede Handen

Bent u voor uw bedrijf op zoek naar een secretaresse of ondersteunende medewerker? Aarzel niet en schakel de expertise van 65plus In Goede Handen in. Wij hebben al meer dan veertig jaar ervaring in het uitzenden van AOW-gerechtigde medewerkers die bij uw bedrijf of instelling aan de slag gaan als secretaresse, receptionist, telefonist, baliemedewerker of gastheer of gastvrouw. Neem contact met ons op voor meer informatie!

Bron: Regardz

Reageren