Stijging banen in telefonisch en digitaal klantcontact

Stijging banen in telefonisch en digitaal klantcontact

Goed nieuws voor alle telefonisten: het aantal banen in telefonisch en digitaal klantcontact neemt toe. Er is nood aan ervaren telefonisten en werkgevers hebben de nodige moeite om personeel te vinden.

Uitkeringsinstantie UWV meldde onlangs dat er zo’n 3.500 vacatures openstaan in klantcontactberoepen. Veel van deze vacatures zijn afkomstig uit de sectoren handel en zakelijke dienstverlening. Andere sectoren waarin klantcontactberoepen veel voorkomen, zijn de overheid, financiële dienstverlening, ICT, industrie en nutsbedrijven.
 

Aard werkzaamheden verandert

Er is niet alleen meer behoefte aan klantcontactmedewerkers: ook de aard van de werkzaamheden is aan verandering onderhevig. Zo voorziet het UWV een afname in e-mailcontact en een stijging in het aantal (video)chatgesprekken. Daarnaast voorspelt het UWV dat het aantal contactmomenten via de openbare pagina’s van Facebook en Twitter afneemt: deze openbare pagina’s lenen zich niet goed voor het beantwoorden van ‘complexe’ klantvragen. Dit geldt echter niet voor privéberichten op Facebook en Twitter. 
 

Telefonisten via 65plus In Goede Handen

Bijna 2 procent van de werkende beroepsbevolking (zo’n 141.000 medewerkers) is werkzaam in het klantcontact. Heeft u een bedrijf in telemarketing of klantenservice en bent u naarstig op zoek naar ervaren medewerkers? Maak uw keuze voor 65plus In Goede Handen. Wij zijn sinds jaar en dag gespecialiseerd in het uitzenden van telefonisten, receptionisten en baliemedewerkers. Deze medewerkers hebben de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt en gaan aan de slag bij werkgevers in heel Nederland. Neem contact met ons op voor meer informatie. 

Bron: Nu.nl

Reageren