Veelgestelde vragen over payroll

Veelgestelde vragen over payroll

Werken via een payrollconstructie biedt voordelen voor zowel werkgever als werknemer. Toch weten veel mensen nog niet wat payroll precies inhoudt en welke mogelijkheden er zijn. 65plus Payroll Professionals geeft u graag antwoord op enkele veelgestelde vragen over payrolling.

65plus Payroll Professionals is een label van Uitzendbureau 65plus. 65plus Payroll Professionals biedt ervaren werknemers de mogelijkheid om na het bereiken van de AOW-gerechtigde leeftijd door te werken bij hun werkgever. Wij payrollen medewerkers en nemen hierbij het administratief en juridisch werkgeverschap van de werkgever over. Meer weten over dienstverlening? Wij hebben enkele veelgestelde vragen voor u verzameld en geven u antwoord op de vragen.
 

Vraag 1: Wat is het verschil tussen payrollen en uitzenden?

Een belangrijk verschil is dat u bij payroll zelf uw nieuwe medewerkers werft en selecteert. Bij uitzenden neemt het uitzendbureau deze werkzaamheden voor zijn rekening. Heeft u een nieuwe medewerker gevonden, dan wordt deze bij indiensttreding op de loonlijst van het payrollbedrijf gezet. Wij payrollen uw medewerker en nemen hierbij het administratief en juridisch werkgeverschap van u over. 
 

Vraag 2: Kan ik bestaande arbeidscontracten omzetten naar een payrollcontract?

Ja, dit is mogelijk. 65plus Payroll Professionals is specialist in het payrollen van medewerkers die de AOW-gerechtigde leeftijd hebben bereikt. Via onze payrollorganisatie kunnen wij uw AOW-gerechtigde medewerkers nog minimaal 5,5 jaar laten doorwerken. Werkgevers daarentegen mogen seniore werknemers maximaal 4 jaar door laten werken.
 

Vraag 3: Moet ik al mijn medewerkers payrollen? 

Nee, dit moet uiteraard niet. U – en uw medewerkers – kunnen zelf bepalen of zij willen werken met payroll. Sommige werkgevers kiezen ervoor een splitsing te maken tussen payrollwerknemers en werknemers die in dienst zijn bij het bedrijf zelf. 
 

Vraag 4: Mag ik werknemers een nulurencontract aanbieden?

Een nulurencontract is een arbeidsovereenkomst waarin geen afspraken over de arbeidstijden zijn opgenomen. U hoeft bij payroll met een nulurencontract alleen loon te betalen over de daadwerkelijk gewerkte uren (met een minimum van drie uur). Dit hoeft niet over de uren waarop de payrollmedewerker beschikbaar is geweest. Hiermee drukt u de personeelskosten, maar u krijgt op een gegeven moment ook te maken met een loondoorbetalingsverplichting. 
 

Contact met 65plus Payroll Professionals

Wilt u meer informatie over deze veelgestelde vragen óf heeft u aanvullende vragen? Neem contact op met de HR-specialisten van 65plus Payroll Professionals. Zij geven u meer informatie en vertellen u welke mogelijkheden payrolling voor u én uw medewerkers biedt. Neem alvast een kijkje op onze website: hier vertellen wij u de mogelijkheden voor werkgevers en de mogelijkheden voor werknemers.

Bron: Arbeidsrecht Nieuws

Reageren